Procedurális növénygenerálás

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Magdics Milán
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjaink interaktív grafikus programjaiban gyakran előforduló feladat természeti környezet megjelenítése. Az ilyen környezetek nagyszámú és rendkívüli változatosságot mutató növényt tartalmaznak. Annak érdekében, hogy a megjelenített virtuális világ minél valószerűbb legyen, a növényzetnek ezt a változatosságát és nagy számát a modellezésben is követni kell, amely megfelelő eszközök nélkül a modellezőkre óriási terhet róna. A gyakorlatban tehát nagy szükség van olyan modellező eszközökre, melyekkel rendkívül gyorsan és kevés munkával lehet nagyszámú, hasonló, de mégis különböző növényt generálni. Egy ilyen eszköz elvégzi a művészek helyett a munka egy jelentős részét, amelynek következtében a művészek felszabadult erőforrásait át lehet csoportosítani más fajta tartalom előállítására, így ugyanannyi erőforrásból több tartalmat lehet generálni, ami jobb kihasználtságot jelent.

A szakdolgozat egy olyan modellező szoftver implementációját tűzi ki célul, mellyel adott szabályok – procedurális leírás – alapján könnyedén generálható változatos növénymodellek sokasága. A változatosság elérése érdekében a növényeket leíró szabályok sztochasztikus elemeket is tartalmaznak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.