Procedurálisan generált város Unity keretrendszer segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozatom témája a procedurálisan generált városok készítése Unity keretrendszer használatával. Ez a téma a szívemhez közel áll, hiszen kombinálja két szerintem legérdekesebb témát a szoftverfejlesztés szakmán belül. A véletlenszerű, de szabályok meghatározásával életszerűnek tűnő dolgok generálása, és a virtuális játéktér készítése 3D modellek segítségével. A téma alapvető nehézsége, hogy a program képes legyen minél változatosabb városokat generálni, miközben megtartja a valósághoz hű felépítését. E mellett a kialakított város járművekkel való feltöltése, és ezen járművek mozgatása is a cél.

Ehhez egy bonyolult szabályrendszer kialakítása volt szükséges. Ezt különböző scriptek és előre elkészített objektumok segítségével kellett biztosítanom. Az utcarendszer kialakításához, egy ezt meghatározó gráfot kellett generáljak, amely egy való élethez hasonló belváros felépítésére hasonlít. A házak és az utcák testeinek kialakításához szükségem volt a futási időben készített 3D geometriákra. A járművek létrehozásához és irányításához pedig a keretrendszer fizikai szimulációrája és egy navigációs rendszer kialakítására volt szükségem. Az eredmény két különböző felhasználhatóságú program. Az egyik egy keretrendszer független futtatható játék, a másik pedig egy kiegészítő a Unity fejlesztő környezethez.

A fejlesztés közben az objektumorientáltság fenntartásával könnyen kiegészíthetővé tettem a projektet. Ezzel egy olyan alaprendszert kialakítva, amit tovább fejlesztve akár egy komolyabb játék vagy program alapjává válhat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.