Programozást oktató játék fejlesztése Java platformra

OData támogatás
Konzulens:
Somogyi Ferenc Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkban az élet a számítógépek ismerete és használata nélkül gyakorlatilag elképzelhetetlen. A gyerekek már egészen kis koruktól fogva a technológiához szoknak, ebben nőnek fel. Nem véletlen, hogy egyre több a gyermekeknek szánt tartalom, melyek minősége meglehetősen változó.

A programozás során használt analitikus gondolkodás már kicsi korukban hasznára válhat a gyerekeknek. Ekkor még jobban fogékonyak az őket érő ingerekre, sokkal könnyebben építik be azt maguknak és használják, mint ha évekkel később kapnák meg ugyanazt a tudást. Ezen elv mentén kezdenek egyre fiatalabb korcsoportoknak is programozói tanfolyamokat tartani, célzottan gyerekekre kifejlesztett nyelveket írni és oktatni.

Ezen tanítás egyik fő eleme a játékosság. Játékként kezelve sokkal könnyebben, nyitottabban áll az alany a befogadandó anyaghoz, nem alakul ki benne ellenállás a tanulnivaló iránt, és a játék folyamán fokozatosan beépül az elsajátítandó ismeret is. Így az oktató szoftverek – oktató játékok rengeteget tudnak segíteni a fiatalok fejlesztésében, anélkül, hogy számukra ez plusz gondot, megterhelést jelentene.

Szakdolgozatomban egy általam elkészített programozást oktató játékot mutatok be. Az elkészült játék egy vastagkliens alkalmazás, melyhez egy saját, általam kidolgozott nyelv tartozik. A kidolgozott nyelvben található konstrukciók hasonlítanak már meglévő programozási nyelvekre, de a nyelv kellően egyszerű ahhoz, hogy oktatásra alkalmas legyen. Dolgozatomban bemutatom a szoftver elkészítésének fázisait, lépéseit, az alkalmazás komponenseit és a kidolgozott nyelvet.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.