Programozást oktató szoftver fejlesztése Java platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A szakdolgozat téma keretében egy olyan programozást oktató szoftver fejlesztése volt a célom, amely játékos módon tanítja meg a felhasználót alapvető informatikai problémák megoldására. A program célja nem az elméleti tananyag leadása volt, hanem hogy a tanuló a már meglévő tudását egy játékos, kompetitív környezetben tudja gyakorolni.

A fejlesztett alkalmazás, az EduPlay, egy keretrendszer, amiben modulokat lehet elhelyezni. Ezek a modulok különféle játékokat reprezentálnak, és ezeken a játékokon belül vannak az előre elkészített kis illetve nagy feladatok a különféle programozási alapfogalmak gyakorlására. A feladatok során a felhasználónak kell megprogramoznia a saját játékos ágensének intelligenciáját, annak érdekében, hogy az adott kihívást a legmegfelelőbben teljesítse. A végső cél, a nagy feladat, hogy az adott modul előre felkészített gépi ágensét a játékos le tudja győzni az előzetes kisebb feladatok által megszerzett tudás felhasználásával.

A program fejlesztése során betekintést nyertem a játékfejlesztésbe, a JAVA nyelv és a JAVA SWING alapjaiba, ágensprogramozási ismereteket szereztem, illetve el kellett sajátítanom a futásidejű programkód fordítását JAVA nyelv alatt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.