Programozós játék készítése Unity3D keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az okoskészülékek mindennapjaink részévé váltak és egyre jobban beépülnek az életünkbe. Néhány éve például nagy sikert aratott a Pokémon GO nevű telefonos játék, amely megmutatta, hogy az addig kevésbé ismert kiterjesztett valóság mekkora érdeklődést tud kiváltani, valamint mekkora élményt képes nyújtani. A kiterjesztett valóság (Augmented Reality, röviden AR) segítségével a virtuális valóságot ötvözhetjük a valós élettel, érzékelésekkel, ami új kapukat nyit a szórakozás terén.

Önálló laboratórium során Unity3D keretrendszerrel elkészítettem egy programozós játékot, amelyben a játékos egy vizuális nyelv segítségével adhat ki parancsokat a karakterének. Szakdolgozatom célja az volt, hogy ezt a játékot ültessem át mobiltelefonra, kiterjesztett valóság elemekkel bővítve.

Munkám során egy pályakészítőt is létrehoztam, amellyel a felhasználó egyedi pályákat építhet, majd ezeken játszat is.

A kiterjesztett valóság segítségével a játékos valódi kártyákkal adhat utasításokat a robotnak. A játékos az eszköze kamerája segítségével saját szobájában, saját környezetében láthatja a robotot, ahogy az végrehajtja a kiadott utasításokat.

Dolgozatomban bemutatom a Unity3D keretrendszert és annak azon részeit, amelyek a dolgozat elkészítéséhez szükségesek voltak. Ezt követően AR SDK-kat vizsgálok meg, majd részletesebben bemutatom a kiválasztott eszközt. A következő fejezetekben részletesen bemutatom az elkészült játékot, annak 3 fő részét: alapjáték, pályakészítő, AR kiegészítés.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.