Projektmenedzsment eszközök a diákszervezetekben

OData támogatás
Konzulens:
Horváth Zoltán
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

Ma már egyre fontosabb az igény, hogy a felsőoktatási intézményeket diplomával elhagyók a lehető legfelkészültebbek legyenek az életre, hogy minél hamarabb hasznos, tevékeny részeivé válhassanak társadalmunknak. Ahhoz, hogy ez megtörténhessen, szükség van a kötelező oktatást kiegészítő tevékenységre. Ennek legjobb színterei a diákszervezetek, mivel olyan körülményeket biztosítanak a hallgatóknak, ahol megtapasztalhatják a munkahelyi szerepeket. Mindezt úgy szervezik meg, hogy senki nem érzi a tanulás folyamatát, de a fejlődés szemmel látható.

A projektmenedzsment ismerete és helyes használata egyre fontosabbá válik a műszaki területeken. A feladatok megoldásánál embereket kell koordinálni, előre kell tervezni (időben, erőforrásban, minőségben), folyamatokat kell irányítani, döntéseket kell hozni. Az ilyen műszaki projektek menedzselésén nagyon sok múlhat, így oda kell figyelni rá. Ennek nem csak az iparban vagy kutatás-fejlesztésben van fontos szerepe, hanem komplexitási, erőforrás-hatékonysági és minőségbiztosítási okokból diákszervezetek is egyre gyakrabban nyúlnak a projektmenedzsment eszközeihez. Dolgozatomban a projektmenedzsment eszközeinek használatát vizsgálom a diákszervezetekben. Célom egy olyan útmutató összeállítása, mely bemutatja a példákon keresztül a diákszervezetekben alkalmazható projektmenedzsment eszközöket.

A munkám kezdetén szembesültem azzal, hogy nincs olyan elérhető anyag, ami a diákszervezetekkel, illetve az általuk használt projektmenedzsment eszközökkel foglalkozik, ezért definiáltam a diákszervezet fogalmát, készítettem egy kérdőívet és személyesen is interjúztam a szervezetek vezetőivel, hogy megállapítsam, milyen a diákszervezetek jelenlegi helyzete, milyen eszközöket használnak. Értelmeztem az ismert projektmenedzsment eszközöket, megvizsgáltam használhatóságukat, összegyűjtöttem a diákszervezetekben előforduló általános problémákat és ezek alapján összeállítottam az útmutatót.

Munkám valódi hatását évek múlva lehet mérni, mert 2-3 év, amíg egy-egy új eszköz használata kiforr a diákszervezetekben.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.