QTE interakciós animációs jelenet tervezése és létrehozása iOS eszközön Unity engine segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szűcs Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Szakdolgozatomban egy háromdimenziós játék jelenetének megvalósításáról írtam, mely erősen épít a felhasználó által adott interakciókra. Ezeket az interakciókat az ún. QTE, vagyis Quick Time Event eseményekre várjuk el, melyek térhódítása a mai számítógépes játékokban egyre számottevőbb.

A szakdolgozat témáját adó projekt megvalósítása során az egyik legnépszerűbb háromdimenziós játékfejlesztői motort, a Unity 3D engine-t használtam. Első lépésként a keretrendszert használva megalkottam magát a statikus világot, utána pedig implementáltam annak működését.

Az első komolyabb döntést a felhasználó interakcióra való felszólítása jelentette. Ezt kétdimenziós környezetben szerettem volna reprezentálni a játékos számára, így végül a Unity 2D Toolkit nevű kiegészítőjével valósítottam meg ezeket, mivel a keretrendszer önmagában nem támogatja a kétdimenziós képek beillesztését, és animálását. Ezen kétdimenziós objektumok animációvá való összefűzése szintén a kiegészítő segítségével történt.

A QTE interakciók jelzésének megtervezésekor fontos szempont volt, hogy útmutatást nyújtson a játékosnak, hogy amennyiben sikeresen végrehajtja azt, mi a történet továbbalakulásának várható kimenetele, így a jelenet részleteit ehhez az elváráshoz kellett igazítanom. Ehhez tesztelnem kellett, hogy a kiválasztott iOS platformon milyen interakciók megvalósítása lehetséges, valamint, hogy az opciók közül mik azok, amelyek segítik a játékos szórakoztatását, valamint azt, hogy beleélje magát a játék történetébe.

A végeredményként elkészült jelenetet felhasználói szempontból is ellenőriztem: több külső, a történetet előre nem ismerő személlyel is teszteltettem, melyek alapján konklúziót vontam az elvárt interakciók egyértelműségéről.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.