Magyarország radarállomásait integrálnunk kell a már elkészült és általunk is elfogadott Egységes Európai Égbolt terv szerint és ezzel párhuzamosan, mint a szomszédos országokban, át kell térni az állomások távüzemeltetésére.
Dinamikusan fejlődő világunkban egyre nagyobb teret hódítanak a neurális hálózatok. Nagyfokú általánosító képességük és robosztusságuk miatt bizonyos esetekben sokkal hatékonyabban alkalmazhatóak problémák megoldására.
A gyakorlati munka során megvizsgáltam a neurális hálózatok két lehetséges alkalmazását a radarok távüzemeltetésének segítésére.
Az egyik lehetőség a közvetlen hibajavítás segítése. Ez az állomás műszaki egységeinek megfigyelése során gyűjtött hibajelzések azonosítását végzi. Egy ilyen rendszerrel a távüzemeltetés hatékonyabbá és üzembiztosabbá tehető, ha kellő adat áll a rendelkezésünkre.
A másik lehetőség az állomás egységeik meghibásodásának becslése Bayes hálózati modellek alapján. Ha valódi és pontos adatokkal használjuk, a hálózat a műszaki egységek független (marginális) meghibásodási valószínűségeinek becslését segíti.
A két hálózat betanításához létrehozandó adat mátrix párokat különböző kódok alapján generáltam, mivel ehhez jóval több minta volt szükséges, mint amennyi adott volt. Az ehhez használt kódok szintén megtalálhatóak a dolgozatban.