Rajzfilmszerű megjelenítés valós időben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A dolgozat 3 dimenziós modellek rajzos, illetve rajzfilmszerű megjelenítéséhez készült algoritmusokat mutat be, melyek az előbb említett modellek körvonalazását, illetve rajzfilmszerű színezését valósítja meg. A dolgozatban ezekre a folyamatokra mutatok a felhasználó által paraméterezhető megoldásokat, melyek valós időben képesek megjeleníteni a megálmodott színtereket a grafikus kártya segítségével.

A körvonalazás (kontúrrajzolás) alatt azt a folyamatot értjük, amikor a művész éles, elhatároló vonallal veszi körbe az objektumokat, illetve azok jellegzetes részeit. Ezáltal a síkban is kiemelhetőek a háromdimenziós elemek, illetve még azonos színű tárgyak esetén is megmondható, hogy melyik hogyan helyezkedik el a térben. A rajzfilmszerű, nem fotorealisztikus színezést széles körben alkalmazzák manapság is a médiában. Az ilyen megjelenítés nagyon illusztratív megloldás.

Mindkét részfeladatra készültek már megoldások, algoritmusok. A jelen dolgozatban szereplő körvonalazási megoldás abban tér el ezek legtöbbjétől, hogy a valós idejű megjelenítést helyezi előtérbe.

Az eredmények értékelése a feladatból fakadóan szubjektív. Fontos kritériumnak tartottam azonban, hogy a színezés által esetleg összemosott részeket a körvonalazás különválassza, illetve, hogy a körvonalazás szabályozható maradjon a valós idejű megjelenítés ellenére. A tervezett algoritmusokat implementáltam is, így megvizsgálhattam őket működés közben is. A teljes implementáció DirectX 10 alatt készült, nagymértékben kihasználva a modern grafikus hardver képességeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.