Realisztikus gépjármű szimuláció számítógépes játékokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Magdics Milán
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Videojátékok gyakran lehetőséget biztosítanak valamilyen jármű, leggyakrabban személyautók vagy versenyautók vezetésére. Mind az irányítás, mind pedig az esetleges deformációk (pl. ütközésekből adódó sérülések) valamilyen nagyban leegyszerűsített fizikai modellen alapulnak, melyek jelentősen lecsökkentik az elvégzendő számítások mennyiségét és egyúttal a valós működéshez hasonló élményt eredményeznek. Egy, a valóságot sokkal pontosabban leíró fizikai modell ugyanakkor sokkal realisztikusabb élményhez vezethet és egyúttal megteremtheti a sokkal szélesebb körű (pl. autóipari) felhasználás lehetőségét is.

A diplomaterv célja egy valósidejű teljesítményre képes szimulációs környezet elkészítése gépjárművek minél realisztikusabb deformációjának modellezésével. A feladat magában foglalja a szakirodalomban fellelhető deformációs modellek vizsgálatát, összehasonlítását, valamint az ígéretesebb módszerek és esetleges új ötletek implementációját is. A kiválasztott módszer(ek)kel szemben a deformációk realisztikus modellezésén kívül fontos követelmény, hogy a számítási komplexitás valósidejű működést is lehetővé tegyen, valamint a szimulációs modell könnyen integrálható legyen bármilyen játékmotorba és fizikai számításokhoz használt adatszerkezetek előállítása ne igényeljen jelentős emberi erőforrást.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.