Reklamációkezelő modul fejlesztése SAP CRM rendszerben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szikora Béla
Elektronikai Technológia Tanszék

Szakdolgozatom elkészítése során az SAP CRM rendszerrel foglalkoztam. Ennek keretein belül egy teljes reklamációkezelési folyamatot kellett megterveznem és megvalósítanom. A feladatot a HP Magyarország tesztrendszerében végeztem el. Munkám során egy elképzelt magyarországi üzemanyag értékesítő vállalat lehetséges reklamációs folyamatát vettem alapul.

Feladatom elvégzéséhez meg kellett ismernem a rendelkezésre álló SAP CRM rendszert, a benne felépített modell vállalattal együtt. Konfigurálni és létrehozni a szükséges adatokat és folyamatokat. Fel kellett építeni a vállalat szervezeti modelljét, az értékesítési folyamatot konfigurálni, hogy a reklamáció kezelés során a szükséges adatokat elérhessük a rendszeren belül, megoldani a folyamatban résztvevő szervezetek és személyek kezelését, valamint értesítésüket feladataikról, határidők figyelését és betartatását. A reklamációkezelést ki kellett helyeznem a webes felületre is. Végül pedig egy jelentési rendszert a reklamációk állásáról.

A feladat megvalósítása során számos funkciót egyedileg kellett kifejleszteni, mivel nem léteznek a rendszerben. Ide tartozik a határidő figyelés, az email küldési funkció megvalósítása a kívánt tartalommal, vagy a riport elkészítése. Munkám során ezeket a feladataimat elvégeztem, létrehoztam a szükséges workflow-kat, mezőket, valamint elkészítettem a jelentést generáló felületet és az ezekhez tartozó programokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.