Relével kapcsolt jelvonalak hatása CAN, LIN és FlexRay hálózatokra

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Csorba Kristóf
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az autóipar fejlődésének egyik mozgatórúgója az elektronika töretlen fejlődése. Emiatt az járművekben a biztonságkritikus szempontokon túl már helyet kapnak a kényelmet szolgáló komfortelektronikai eszközök is. Az elektronikus vezérlőegységek közül egyesek képesek önálló működésre, nem igényelnek kommunikációt másik ECU-val (Electronic Control Unit). Ezzel szemben az autó biztonságos működéséhez fontos szenzorok és beavatkozók együtt, összehangoltan működnek. Ezek jeleit el kell juttatni a központi vezérlőegységhez, ez a body computer, mely a beérkező adatok alapján meghatározza a kívánt reakciókat, és értesíti a beavatkozókat a kommunikációs buszon keresztül, miként irányítsák az autó rendszereit.

A kommunikáció nagy jelentőségű az autóipari rendszerek között, ezért a megbízható működés alapkövetelmény. Már a fejlesztés fázisban fontos az ECU-k tesztelése, amellyel az ebben a fázisban elkövetett hibák a felszínre kerülnek.

Nagyszámú egység esetén a pont-pont összeköttetés már átláthatatlan, és a költségek is túl magasak, ezért terjedtek el a kommunikációs buszok. A tesztelés alatt a buszokon csak az éppen vizsgált egység található, mely körülmény nem felel meg a valóságnak, ezért a teszt folyamán szimulálni kell a buszon található egyéb ECU-kat. Ezeket egy egyszerű RC taggal lehet modellezni, melyeket terhelésként kapcsolunk a buszra. Ekkor zavarjelek, nem kívánt késleltetések léphetnek fel.

A szakdolgozat azzal foglalkozik, hogyan lehet ezt a kapcsolási eljárást a legideálisabban végrehajtani, az ehhez szükséges kapcsolómodult kialakítani.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.