Rendelések kezelése SAP UI5 felületen ERP és HANA háttérrendszerben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Martinek Péter
Elektronikai Technológia Tanszék

A szakdolgozatom témája a „Rendelések kezelése SAP UI5 felületen ERP és HANA háttérrendszerben.”. A vállalatoknál mára már bevált szokás lett, hogy vállalat irányítási rendszereket használnak a folyamataik javítására. Az egyik leggyakrabban használt ilyen megoldás az SAP cég által fejlesztett ERP rendszer. Azonban új technológiák jelentek meg a vállalati informatika területén. Az új in-memory adatbázisok gyorsabb adatelérésre képesek valamint közvetlen műveletek alkalmazására is. Az SAP-nak ilyen típusú rendszerét nevezik HANA-nak (High-Performance Analytic Appliance). Az új rendszer mellett kifejlesztettek html5 alapon egy új megjelenítő felületet. Az újítás ebben az, hogy a mobilon, illetve tableteken is könnyen megjeleníthető.

A feladatom az, hogy egy webes felületen keresztül egy felhasználó rendeléseket tudjon felvenni, módosítani illetve keresni tudjon a rendelések között. Az egyik ablakban az új rendelés adatait lehet megadni vagy a meglévő rendelésnek az azonosítója alapján lehet megjeleníteni a rendelést. Ezután egy másik nézetre navigálhat át a kezelő, ahol a rendelés tételeit tekintheti meg vagy veheti fel, illetve módosíthatja. A tétel felvételnél csak azokat az elemeket adhatja meg, amik már az adatbázisban benne vannak. A rendelés megtalálásának megkönnyítésére egy kereső ablakot is létrehoztam, amin keresni tud a vevő, a rendelés dátuma illetve azonosító alapján. A megrendelni kívánt rendeléseknél két lehetőség lesz, ideiglenesen mentheti a rendelését a HANA-ban. Valamint feladhatja a rendelést, amivel beindít egy rendelés folyamatot az SAP ERP rendszerben. A kezelő az új tétel felvételénél a vevőspecifikus árat kapja meg a klienstől. A HANA-ban a rendeléseket letárolom, a rendelés fő adatait és a hozzá tartozó tételeket. Valamint a webservice-n keresztüli kapcsolat itt jön létre a kliens és az SAP R/3 rendszer között. Naponta egy ütemező az ERP rendszerben kiszámítja az aktuális árakat, ennek hatására ezek az adatbázistáblában is frissülni fognak. A feladatom során főként JavaScriptet, ABAP, HTML és XML nyelven kellett programoznom.

A feladat jelentősége, hogy ezáltal a vállalatoknál használt rendelések kezelésére kínál egy új megoldást. Ezek a megoldások megismerésével lehetőség nyílik egy ERP rendszer és HANA közötti átmenet megvalósítására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.