A globalizáció, a globális turizmus fellendülése, valamint az alacsony olajárak miatt folyamatosan nő a légi forgalom és azon belül is a légi utasforgalom. A világ legnagyobb repülőterein közel évi 80 millió utas fordul meg és az utas szám évi 7-8 %-kal növekszik . Állandóan nő tehát a repülőterek által kiszolgálandó utasforgalom, ami új terminálok építésével, illetve a meglévők kibővítésével szolgálható ki. Ez az utas áramlás, utas kiszolgálás rendszeres újragondolását, újratervezését jelenti. Ebben jelentős segítséget nyújthat, és költségtakarékos, a repülőterek utas áramlásának a modellezése, szimulációja, az utas kiszolgálás főbb elemeinek, és a számának, egyidejű, paraméteres változtathatóságával.
Jelen szakdolgozatomban bemutatom, hogy egy repülőtér megadott szerkezetében az utas forgalom hogyan változik az indulási oldalon. A repülőtér főbb elemeit, MATLAB Simulink-ben létrehozott modellel szimulálom. A modell bemenetén az utas terhelést periodikus függvénnyel adom meg, ez lesz a reptér Simulink modelljének input oldala.
Az utas áramlást a repülőtér főbb szerkezeti elemeiben és elemei között matematikai egyenletekkel modellezem.
A repülőtér szerkezeti elemeinek a paraméterei felhasználói felületen adhatók meg illetve módosíthatók, ezzel változtatható a repülőtér struktúrája.
Az eredményeket a jó és gyors áttekinthetőség és kiértékelhetőség miatt, grafikus formában is megjelenítem.