Robotkar programozása táblajátékokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kiss Bálint
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A szakdolgozat keretében megvalósított rendszer demonstrálja, hogy egy intelligens robotkar egy modern számítógéppel együtt használva rengeteg feladat megoldására képes, akár a robotkarok hagyományos alkalmazási területein kívül is.

A kitűzött feladat egyik része, hogy a robot egy sakktáblára feltöltse a bábukat úgy, hogy egy képfeldolgozó algoritmus segítségével felismeri azokat, és a megfelelő mezőre helyezi fel őket. Ehhez kapcsolódóan készült egy felhasználói felület, amelyen a tábla inicializálását kezdeményezni lehet, majd a tábla feltöltése után a játékosok játszhatnak egymás ellen.

A grafikus felhasználó felület megtervezése és létrehozása a Qt fejlesztői környezetben készült. A GUI fogadja a felhasználó utasításait, majd ennek megfelelően utasításokat küld a robot CPU-nak. A képfeldolgozó algoritmus az Opencv keretrendszer szolgáltatásait használja, amely képes megkülönböztetni a bábukat egy általam definiált jelölésrendszer alapján. A képfeldolgozás eredményét továbbítja a robot CPU-nak.

A kommunikáció a robot CPU és a számítógép között Modbus TCP/IP protokoll segítségével történik ethernet kábelen keresztül.

A robot CPU-ra írt program az adatokat fogadja és értelmezi, majd ezek alapján megtervezi, és elvégzi a robotkar mozgatását.

A megírt programok a megfelelően definiált kommunikáció segítségével transzparens módon működnek együtt, amelyből a felhasználó csak a robot mozgását és a grafikus felhasználói felületet látja.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.