Rubik kocka állapotfelismerés képi információ alapján

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Horváth Gábor
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A Rubik kocka az egész világon az egyik legelterjedtebb logikai játék, melyet sokan azok közül is, akik rendelkeznek ezzel a játékkal, nem tudják kirakni. Napjainkban a mobil eszközök nagy számú elterjedése miatt lehetőség nyílik ezen a dolgon segíteni. Az újabb és nem olyan régi eszközök esetén is a kamera alapfelszereltségnek számít. Mobil eszközök között a legelterjedtebb operációs rendszer jelenleg az Android. A képfeldolgozás nagy számításigényű műveletek sorozatából áll. Figyelembe véve azt, hogy a mobil eszközök számításkapacitása az elmúlt időszakban komoly fejlődésen ment keresztül, és azt, hogy a képfeldolgozási eljárásoknak már létezik olyan optimalizált változata, mely mobil eszközökhöz készült, így lehetővé válik a képfeldolgozás egy mobil eszköz által. Ezek alapján ésszerű ötletnek tűnik Android operációs rendszer alapú készülékekre egy olyan alkalmazást írni, mely képes beolvasni a kocka állapotát.

A szakdolgozatom célja bemutatni egy olyan Android-os alkalmazás megvalósításának a lépéseit, amely felhasználóbarát módon, a kamera élőképén képes felismerni a Rubik kockát és annak állapotát képes beolvasni több szemszögből készített kamerafelvételek segítségével. A szakdolgozat során kitérek a feladat nehézségeire és az azokra adott megoldásokra.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.