SPH alapú folyadék szimulációs módszerek validálása

OData támogatás
Konzulens:
Tóth Márton József
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A smoothed-particle hydrodynamics (SPH) folyadékszimulációs eljárás egy numerikus módszer a Lagrange-féle folyadékok szimulálására. Felhasználási köre kiterjed a játékipartól, a vulkánkitörések szimulálásán keresztül, a csillagászatig. Több mint 40 éves múltja alatt számos fejlődésen ment keresztül, hogy hatékonyabb és pontosabb eredményt lehessen elérni segítségével. A SPH módszer alapja a folyadék részecskékre bontása és szimulációja a részecskék egymásra hatása segítségével. Jelen diplomamunka során megismerem a SPH folyadékszimuláció alapjait izotermikus, összenyomhatatlan folyadékok esetén. Áttanulmányozok két szimulációs módszert, egy egyszerűbb eljárást, és egy kibővítését az SPH modellnek, mely biztosítani tudja az összenyomhatatlanságot. Implementálom őket GPU környezetben, alkalmazom a spatial hashing eljárást a hatékonyabb közeli szomszéd lekérdezés érdekében. Eredményeiket a gáttörés(dambreak) és a tartály(cavity) szimulációkon összevetem egy grid alapú szimulációs eljárással. A validáció során rámutatok a SPH eljárás problémáira és hiányosságaira.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.