Sakkszoba alkalmazás készítése Javascripttel

OData támogatás
Konzulens:
Albert István
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az internet használata egyre elterjedtebbé vált a mindennapi használatban. Az internet nyújtotta lehetőségek folyamatosan gyarapodnak. Szinte már el sem lehet képzelni valamilyen szolgáltatást e nélkül. Az internetes technológiák akkora mértékben fejlődtek az utóbbi időkben, hogy már egy weblapot akár ugyan olyan kényelmesen nézhetünk egy okosóráról, mint egy laptopról. Legnagyobb mértékben okostelefonról, tabletről vagy laptopról használják.

Az olyan alkalmazásokat, melyeket egy webböngészőn keresztül futtatunk, webalkalmazásoknak nevezzük. A webalkalmazások egyik leggyakrabban használt típusa a játékok. Szinte mindenki szokott minden nap egy kicsit utazni, pár percet kikapcsolódni, pihenni. Mivel a legtöbb embernek van vagy egy laptopja, vagy okostelefonja, és még internethozzáférés is van biztosítva a készülékéhez, ezért ezeket a szabad perceket a mai technológiáknak köszönhetően sokkal élvezetesebben el tudja tölteni például internetes játékokkal.

Az egyik legelterjedtebb, és talán legkedveltebb ismert játék a sakk. Lehet vele egy-egy gyorsabb, izgalmasabb játékot is letudni, vagy akár egy rendkívül hosszú, izzasztó meccsnek is részesei lehetünk.

Dolgozatom célja egy ilyen webalkalmazás fejlesztéséhez szükséges eszközök, és maga a fejlesztési folyamat bemutatása az olvasó számára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.