Sávdetektáló algoritmus megvalósítása OpenCL-ben

OData támogatás
Konzulens:
Szántó Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A biztonság növelésének, illetve a komfortérzet fokozásának igénye az autóipari fejlesztések egyik legdinamikusabban fejlődő területévé tették a vezetéstámogató rendszerek (ADAS – Advanced Driving Assistance Systems) fejlesztését. Az ilyen rendszerek jelenleg támogató szerepet töltenek be, de egyben alapját képezhetik a jövőben megjelenő, önvezető járműveknek is. Az ADAS rendszerek egyik legfontosabb feladata a közúti felfestések érzékelése, a közlekedési sávok detektálása, ami történhet egy, vagy több kamerát tartalmazó látórendszerrel. Dolgozatomban egy Inverse Perspective Mapping (IPM) alapú, egykamerás sávdetektáló algoritmus megvalósítását írom le. Az implementációt OpenCL nyelven végeztem, ugyanis ennek platformfüggetlen mivolta lehetővé teszi az algoritmus eltérő architektúrákon való egyszerű megvalósítását, ezek teljesítményének összehasonlítását.

Az OpenCL egy nyílt forráskódú keretrendszer párhuzamos feladatok különböző platformokon történő implementálására. A GPU és CPU gyártók támogatása után az FPGA gyártók is elkezdték eszközeiket felkészíteni arra, hogy OpenCL kódból az FPGA chipre tölthető bitfájl legyen generálható, ezzel jelentősen meggyorsítva a jelenlegi fejlesztési folyamatot. A hagyományos, hardverleíró nyelven (Hardware Description Language – HDL) történő fejlesztés időigényes, és speciális tudást igényel. Az OpenCL a C nyelv kiterjesztése, speciális szemléletmóddal. Az, hogy immár lehetőség van OpenCL kódból FPGA bitfájlt fordítani, jelentősen meggyorsítja bonyolult algoritmusok implementálását, ezen kívül közelebb hozza egymáshoz az FPGA és szoftver fejlesztési folyamatokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.