Az autóipar napjaink egyik leggyorsabban fejlődő iparága. Az iparág
növekedésével az autóipari teknológiák robbanásszerű fejlődésnek indultak. Az
elektronikai eszközök népszerüsödésével, elkerülhetetlen, hogy az elektronikai
komponensek egyre nagyobb szerepet játsszanak az újabb és újabb autók tervezésénél.
A mai okos autókban számtalan biztonsági és kényelmi funkció van. Egyre több
mechanikai komponenst cserélnek le az elektronikai megfelelőjükkel. Ezen funkciókat
elektronikus vezérlőegységek (Electronic control unit – ECU) biztosítják az autó
különböző pontjaiban. Ezek az egységek szabványos autóipari kommunikációs
protokollokon (tipikusan CAN, FlexRay, Lin és Ethernet protokollokon) keresztül
kommunikálnak egymással, egy elosztott hálózati rendszert megvalósítva ezzel.
A vezérlőegységek komplexitásának növekedésével, egyre gyakoribbá válik,
hogy az egy hálózatba kerülő ECU-kat egymástól függetlenül fejlesztik. Azonban a
vezérlőegységek fejlesztéséhez szükség van a környezetükkel való kommunikációhoz.
Ezt gyakran úgynevezett Restbus simulation-nel biztosítják az ECU számára. A
módszer lényege, hogy egy külső teszt eszköz segítségével emulálják a hiányzó
kommunikációs hálózat viselkedését.
A feladatom egy olyan szkript nyelv megtervezése és implementálása amelynek
segítségével effektíven és könnyedén lehet Restbus-hoz hasonló teszt eseteket leírni. A
nyelvnek biztosítania kell a kommunikációt vezérlőegységekkel CAN-en és FlexRay-en
keresztül. A nyelvnek képesnek kell lennie komplex kommunikációs viselkedést leírnia
magas szintű szkript parancsok segítségével, ezzel elrejtve a teszt mérnök elöl az
implementációs részleteket.
A végső célom egy olyan asztali alkalmazás létrehozása, ami segíti a
felhasználót szkriptek létrehozásában, fordításában és letöltésében a teszt hardverre.