Skálázható és robosztus játékszerver fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Mezei Gergely
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjainkra a videojátékok komoly piaccá nőtték ki magukat, és a trendek alapján további növekedés várható. A videojátékok egy népszerű részhalma az online játékok. Ezen alkalmazások jellemzője, hogy nagy, akár tízmilliós nagyságrendű felhasználóbázist szolgálnak ki. Az online játékipar kulcskérdése, hogy módon lehet minél nagyobb számú felhasználói bázist költséghatékonyan, és a felhasználói élmény magas szinten tartásával kiszolgálni.

Az online játékok szerveralkalmazásainak ingadozó terhelést kell kiszolgálniuk magas rendelkezésre állás mellett. A felhasználói igény kielégítése és az üzemeltetés hatékonysága együttesen csak körültekintő, a skálázhatóságot hangsúlyozó tervezéssel és implementációval érhető el.

A számítási felhő virtuálisan végtelen erőforrást biztosít a felhasználók számára, és lehetővé teszi a dinamikus skálázást is. Ez a platform a játékfejlesztők számára is sok lehetőséget rejt, levéve a működtetés terhét a fejlesztő válláról.

A dolgozat a szakirodalom és a bevett gyakorlatok bemutatása után dokumentálja az iteratív tervezési folyamatot. Ezt követően a felhő szolgáltatások általános jellemzőit, majd az Amazon Web Services szolgáltatásait szemlézi. Ezután az inkrementális implementációs folyamat dokumentációja következik, végül pedig a továbbfejlesztési lehetőségek kerülnek bemutatásra.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.