Diplomatervemben egy soros hibrid hajtású autóbusz szimulációs modelljét építem meg, majd bemutatom, hogy milyen vezérlési stratégia lehetséges a hajtás energiatakarékos működtetéséhez. Először egy rövid áttekintést adok a járműhajtások szimulációjáról, majd elkészítem egy diesel motoros és egy aszinkron motoros járműhajtás modelljét. Megvizsgálom egy állandó mágneses generátor szimulációját is. A szimulációkat a MATLAB/SIMULINK környezetben végeztem el.
A következőekben áttekintést adok az akkumulátor felügyeleti rendszerek működéséről, és ismertetem az általam elkészített felügyeleti rendszer modelljét és szimulációs eredményeit.
Bemutatom az általam készített soros hibrid hajtású autóbusz teljes modelljét, végigmegyek a funkcionális elemeken, ismertetem a paraméterezés módját. Megvizsgálom, hogy a járműtestre ható erőket hogyan lehet figyelembe venni a szimuláció során. A jármű vezérlési stratégiáját egy állapotgép tárolja, megmutatom ennek paraméterezését és működését. A modellbe bármilyen útvonal beprogramozható, ismertetem ennek menetét és egy adott útvonalra optimalizálom a menetciklust.
Végezetül javaslatot teszek a berendezés üzemeltetésére, és a szimuláció során kapott eredményeket értékelem az energiafelhasználás szempontjából.