Speciális irányítású külső környezetben játszódó, multiplayer grafikus alkalmazás fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes játékok az elmúlt évtizedben jelentős fejlődésen mentek keresztül, sőt, az figyelhető meg, hogy az utóbbi években ez a fejlődés felgyorsult. Nem csak a megjelenítés minősége és részletgazdagsága változott, de a beviteli eszközök új generációja is megjelent. Ezek az eszközök egy hagyományos játékot teljesen újszerűvé, élvezetesebbé tudnak tenni. Leginkább a játékkonzolokhoz készülnek ilyen eszközök, a PC-hez kevésbé. Ezért egy olyan beviteli eszköz, ami egy PC játékos számára egyszerűen és olcsón elérhető, nagy előnyt jelenthet egy játék számára. Ebben a dolgozatban egy olyan játék bemutatására kerül sor, ami újszerű beviteli módszert alkalmaz. Az elterjedt egér és billentyűzet párosítás helyett két egeret használ irányításra. Általában a játékokban a fegyverek mindig pontosan a képernyő közepére lőnek és egy idő után a célzás egyre kevésbé jelent kihívást a játékosok számára. Az itt bemutatott játékban a célzást két egérrel kell megvalósítani, az egyikkel a fegyver elejét, a másikkal a fegyver hátulját kel pozícionálni. Így akár nem csak középre lehet lőni, hanem gyakorlatilag tetszőleges irányba. Két egéren elegendő gomb van ahhoz, hogy a hagyományos mozgást is meg lehessen valósítani.

Az internet széles körű elterjedésével a játékosok ma már nem elégednek meg, ha csak számítógép ellen játszhatnak. Elvárják, hogy tudásukat össze tudják mérni egymás ellen, vagy akár közösen meg tudjanak oldani feladatokat. Ezért ma már szinte elengedhetetlen, hogy egy játéknak legyen multiplayer része. Ennek megvalósítása azonban nem egyszerű feladat, hiszen fontos, hogy a virtuális térben lévő játékosok és egyéb objektumok valós időben reagáljanak, mindenkinél ugyanolyan módon. Az itt bemutatott játék egy olyan hálózati motort használ, amely interneten és lokális hálózaton is képes valós idejű játékot megvalósítani.

Egy másik fontos elem egy játékban, ha a játékos kellő szabadsággal rendelkezik, a virtuális környezet nem korlátozódik egy kis területre. Egy kültéri nyitott, dimbes-dombos környezet nagyban javítja a játékélményt, azonban megjelenítése nagyon számításigényes, ezért speciális algoritmusokat igényel. Ilyen algoritmusokkal a teljesítmény jelentősen javítható a látvány minőségének minimális romlása árán.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.