Sportanalitikai elemzések közösségi média platformok felhasználásával

OData támogatás
Konzulens:
Nagy István
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Manapság a sportanalitikát rengeteg terülten felhasználják. A legnépszerűbb területek közé tartozik a sportolók monitorozása, a mért adatok segítségével azok teljesítményének javítása. Emellett, az ellenfél elemzése, a csapatok elemzése a meccs végkimenetelének meghatározásához. A diplomamunkám célja egy olyan előrejelző modell specifikálása és implementálása, amely képes az egyes csapatok nyerési esélyeit megbecsülni, és ez alapján javaslatot tenni a meccs végső kimenetelére, illetve meghatározni a megfogadott összeget. Mindezt a modell statisztikai adatok felhasználásával, valamint közösségi hálózaton közzétett legfrissebb vélemények alapján teszi. Európai népszerűsége miatt a labdarúgást választottam elemzésre, és a Facebookot, mint közösségi információk forrását.

A dolgozat alapgondolata, hogy a bookmakerek által közzétett oddsok nem hatékonyak, mert a hétköznapi emberek véleményét tükrözik. Ezeknek az embereknek sokszor van érzelmi kötődésük is kedvenc csapatukhoz, ami még jobban rontja az oddsok hatékonyságát. Ezzel szemben a sportfogadó robotok objektíven tudják megítélni a meccseket és sokkal több adat feldolgozására képesek. Ezen robotok jelenléte az online sportfogadó oldalakon már jelenleg is tapasztalható, de a tőzsdéhez képest elhanyagolható mértékben.

A dolgozat során elemeztem a statisztikai adatokat, a bookmakerek oddsait és a közösségi médiás tartalmakat. Ezek után kísérletet tettem egy olyan modell megalkotására, amely képes a meccsek három lehetséges kimenetelét megbecsülni úgy, hogy a sportfogadás szimulációja alapján nyereséget produkáljon.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.