Sporteredmény követő alkalmazás fejlesztése Univerzális Windows Platformra

OData támogatás
Konzulens:
Tóth Tibor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az Univerzális Windows platformra való fejlesztés története a Windows 10 operációs rendszer megjelenésével kezdődött, de még a mai napig nem igazán terjedt el. Emiatt még nagyon sok alkalmazás, amely rengeteg különféle platformra már létezik, nincs jelen ezen az egyesített platformon. Mivel az egységesítés elve egy alapvető, logikus szemlélet a programozásban is, az eltérő platformokra való fejlesztés keretrendszerének egységesítése helyes lépésnek mondható, ami a jövőben még inkább elterjedhet. Emiatt az ilyen alkalmazások létrehozása és a még nem univerzális megoldások átalakítása minden platformra kiterjedővé egy elképzelhető jövőkép a szoftveriparban.

Amennyiben a fejlesztés menete nem ebbe az irányba haladna, hanem az egyes platformok különleges bánásmódjával foglalkozva és azok speciális lehetőségeit kihasználva készülne el egy szoftver, így nem lehetne könnyedén újra-felhasználható alkalmazást készíteni, márpedig ez szintén egy elemi elvárás a szoftvergyártás során.

A dolgozatomban bemutatom, hogy egy Univerzális Windows alkalmazás fejlesztése során milyen előnyei származnak a fejlesztőnek, illetve milyen problémákkal kell szembenéznie, ha egyszerre több eszközön is futtatható szoftvert szeretne készíteni. Bemutatom az alkalmazásom működésének speciális igényeit és azok kielégíthetőségét ebben az egységesített környezetben, illetve az alkalmazást működés közben.

E dokumentum elolvasásával az olvasó képet kap egy több platformot átölelő alkalmazás fejlesztésének folyamatáról, mely igények oldhatók meg akár percek alatt, melyek azok, amik bár nem tűnnek hatalmas problémának, a fejlesztő számára mégis rengeteg időbe telhet a megfelelő megoldás megtalálása, olyan rejtett dolgok miatt, amik más fejlesztési környezetben nem jelennek meg.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.