Stratégiai játék fejlesztése HTML5 platformon

OData támogatás
Konzulens:
Balássy György Miklós
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az internet elterjedésével és a számítástechnika fejlődésével a szórakoztatóipar meghatározó elemévé váltak a számítógépes játékok, amik közül a legnagyobb tömegekhez a böngészőben játszható játékok jutnak el. A szociális hálózatok elterjedése tovább gyorsította ezt a folyamatot.

A komplexebb alkalmazások írásához a böngészők nem nyújtanak elég funkciót, így ezek kibővítéséhez külső programokat használnak a fejlesztők, mint például az Adobe Flash vagy a Microsoft Silverlight. Ezek a kiegészítések már lehetővé teszik játékok írását, de elvárják az alkalmazás összes használójától a megfelelő program telepítését.

A HTML5 egyik fő célja a kiegészítő programok által megvalósított funkciók beépítése a böngészőbe, ezáltal feleslegessé téve a külső programok használatát, ezzel megkönnyítve a fejlesztők dolgát, és egységesítve a jelenleg nagyon sokszínű webes technológiák tárházát. A modern böngészők teljesítménye már lehetővé teszi, hogy a HTML5 alkalmazások felvegyék a versenyt régebbi, kiegészítő programokat használó társaikkal.

A dolgozatom első felében a játékfejlesztés során előkerülő problémákra nézem meg és hasonlítom össze a HTML5 és egyéb platformok által nyújtott megoldásokat. A dolgozat második részében egy komplex, többszereplős játék, az Egyetemfoglaló elkészítését ismertetem, egy példát mutatva a HTML5 nyújtotta eszközök alkalmazására.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.