Stratégiai játék fejlesztése Unity3D keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság a számítógépes játékok korunk egyik leggyakoribb szabadidős elfoglaltságai közé tartoznak. A szabadidő kellemes eltöltése mellett számos képességet fejleszt a játékosban. Kifejezetten igaz ez a stratégiai és menedzsment játékokra, melyek tervezési készséget, memóriát és összetett rendszerek átlátására való készségeinket az átlagosnál is jobban fejlesztik.

Szakdolgozat az említett két játékstílus összeillesztésével létrejövő hibrid játék fejlesztését foglalja magába. A játékosnak kolóniák, ökoszisztémák életben tartását kell megoldania megfelelő tervezéssel, miközben folyamatosan stratégiai döntéseket kell hoznia az ellenfél legyőzésének érdekében, ahogy az a Real-Time-Strategy játékokban szokásos. Mindezt online más játékosok, vagy az alapvető feladatokat ellátó AI ellen.

A játék a Unity3D keretrendszerben készült, mely az alapvető 3D grafikai problémákat leveszi a fejlesztő válláról és több egyéb feladatra is magas szintű API-t nyújt. Mivel az említett két játékstílus fejlesztése általában komoly stúdiók több fős csapatát veszi igénybe akár éveken át, ezért jelen megvalósítás egy demó amely a specifikáció egy lényegi részét megvalósítja és a hibrid játék főbb elemeire fókuszál a játékélménnyel szemben.

A teljes játék fejlesztésén túl, a projekt részét képezi egy API kialakítása, mely segítségével könnyen fejleszthetünk hasonló hibrid játékokat Unity keretrendszeren belül, illetve amely által könnyen hozzá adhatunk új pályákat és játékmódokat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.