Stratégiai játékmotor fejlesztése HTML5 platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Simon Balázs
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Ma már természetesnek vesszük, hogy számos tevékenységet Interneten keresztül végzünk: legyen szó kapcsolattartásról, információszerzésről, vagy éppen munkavégzésről – és nem kivétel ez alól a szabadidő eltöltése sem, aminek egyik meghatározó megjelenési formája a „webes felületű számítógépes játék”: egyszerűbbektől a bonyolultabbakig tengernyi ilyen alkalmazást találunk a világhálón. Közülük egyre több alapszik a HTML5 technológián, amely technológia lehetővé teszi, hogy külső bővítmények nélkül is multimédia platformként is használhassuk weboldalainkat.

Jelen dokumentum egy, ezen a technológián alapuló valós-idejű stratégiai játékmotor megtervezését és elkészítését tűzte ki célul. A dolgozat első részében a webes multimédiás technológiákat ismertetjük, részletesebben kiemelve a HTML5 technológiát. Ezt követően áttekintjük a stratégiai játékok fejlődését, játékmenetét, elkülönítve a többi műfajtól. Ezután a HTML5-re írt játékmotorokról, valamint már megírt, de nem HTML5 alapú stratégiai játékmotorokról említünk pár szót, és levonva az eddigi következtetéseket kezdünk hozzá a tervezéshez. A megtervezett játékmotor megvalósításáról külön fejezet készült, ahol a fontosabb funkciók implementálásáról ejtünk szót. Végül a tesztelés mellett a motor használatára helyezzük át a hangsúlyt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.