Egy munkahelyen, vagy egy öntevékeny közösségben ahhoz, hogy a tevékenység megfelelő ütemben és minőségben tudjon zajlani, fontos a megfelelő menedzsment. Ennek segítésére számos online és offline eszköz létezik, ám előfordulhat, hogy ezek költségesek, vagy épp egynél több ilyen eszköz használata is szükséges.
A Budavári Schönherz Stúdióban a stúdió tevékenységeinek megfelelő összehangolása érdekében több különböző eszközt is használunk. Ezek az eszközök valóban segítik a munkát, de használatuk kényelmetlenségekkel is jár. Először is szükséges egy lista a szükséges eszközökről, valamint az új tagoknak ezeket külön-külön be kell mutatni, hogy ők is használni tudják. A másik probléma ezzel, hogy ezeknél az eszközöknél nincs központi felhasználókezelés, vagyis minden felületen külön lehetséges a felhasználók hozzáférésének a kezelése és így a jogosultságok beállítása is.
A dolgozatom egy olyan webes rendszer megvalósításáról szól, mely a fenti problémák kiküszöbölésére próbál a stúdió számára egy megoldást nyújtani. Az alkalmazás egy kényelmesebb, központosítottabb felületet biztosít a különböző feladatok adminisztrálására, mindezt egy egységes, a központi felhasználókezelést megvalósító háttérrendszer segítségével.
Az elkészült webes alkalmazás több lazán csatolt komponensből épül fel. A dolgozatból kiderül az egyes komponensek szerepe, valamint megismerhetjük azok tervezési körülményeit és megvalósításukat.