Sugárkövetés CUDA alapon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A sugárkövetés hosszú múltra visszatekintő módszer, melynek segítségével szép képeket lehet készíteni, melyek közel állnak a valósághoz. Ezen algoritmusok hátránya a nem-lineáris idő komplexitás, egy kép elkészítése percektől kezdve akár napokig is tarthat.

Mivel a sugárkövetésben egy-egy sugár útja független az összes többitől, ezért jól párhuzamosítható. A mai grafikai processzorokon pehelysúlyú szálak milliói tudnak párhuzamosan futni, mely egy ideális környezetet ad a sugárkövetésnek.

A dolgozat megvizsgálja a sugárkövetésnek egy naiv megvalósítását NVidia Cuda nyelven, majd egy új algoritmust is bemutat. Az új algoritmus a feldolgozást több lépésre bontja, és a szereplőknek egyszerre csak egy részén dolgozik, így nagyobb színterekre is alkalmazható, viszont a felületek takarásvizsgálatánál bizonyos feldolgozási lépéseket újra meg kell ismételnie.

A két algoritmus bemutatását követően teszteseteken keresztül vizsgálatra kerül hatékonyságuk, futási idejük, és legnagyobb memória költségük.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.