Sugárkövetés CUDA környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Manapság a sugárkövetés egyre nagyobb figyelmet kap, mivel a grafikus kártyák számítási kapacitása elérte azt a szintet, hogy ezt a művelet valós időben tudjuk elvégezni, vagy olyan élethűséget érjünk el elfogadható időn belül, amire eddig nem volt lehetőség. Ehhez az eredményhez viszont, a grafikus kártya használata mellett is, szükség lehet különböző gyorsítási eljárásokra is.

Ezen munkában a sugárkövetés nevű képalkotási eljárás, és ennek GPU-ra (Graphics Processing Unit) való implementációját tárgyalom. Kitérek a sugárkövetés alapjaira, miért éppen háromszöget választottam, mint primitívet, a színtér felépítésére, a felhasznált (NVIDIA) videókártya architektúrájára, illetve bemutatom, és összehasonlítom a különböző térfelosztó algoritmusokat, melyekkel gyorsítani lehet a sugárkövetést. Utóbbiakból meg is valósítok egyet, méghozzá a BVH fát, és azt is részletezem, miért éppen ezt választottam. A megvalósított program a mellékletben csatolva van.

Végül értékelem az elkészült programot, ahol kitérek a teljesítmény elemzésére, illetve vizsgálom, min lehetne később még gyorsítani és fejleszteni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.