Sugárkövetés kd-fával

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes képalkotási lehetőségek a grafikus gyorsítókártyák megjelenése óta népszerű kutatási területnek számítanak. A képalkotó eljárások a mai napig fejlődnek és finomodnak. A különböző eljárások között nagy a variancia, mind hatékonyságukban, mind az általuk előállított képek realisztikusságában. A módszerek három jelentősebb kategóriába sorolhatók: inkrementális képszintézis, sugárkövetés, globális illumináció. Ezen diplomamunka a sugárkövetéssel foglalkozik részletesen, melyet napjainkban a legtöbb globális illuminációs technika alapjául használ.

A sugárkövetés módszere az elmúlt harminc évben jelentős fejlődésen ment keresztül. A számítási teljesítmények jelentős növekedése, és a vektorprocesszor alapú programozható videokártyák megjelenése megnyitották az utat a sugárkövetés valósidejű alkalmazásához. Míg a technika - számításigénye miatt – a kilencvenes években még csak a nem valós idejű számítógépes effektusok valósághű megjelenítését segítette elő a nagyobb költségvetésű mozifilmekben és az építészeti tervezőszoftverek által előállított látványtervekben, addig napjainkban már a modernebb valósidejű grafikai motorokban is megtalálható.

Jelen diplomamunka célja részletes áttekintést adni a sugárkövetés módszeréről, a területen eddig megjelent - gyorsítást szolgáló - térparticionáló adatstruktúrák jelentőségéről és használatukról. Részletesebb bemutatásra kerül a kd-fa adatstruktúra és annak hatékony implementációja, majd az ezt felhasználó sugárkövetés mind a processzoron, mind a videokártyán. Továbbá elemezzük a CPU és GPU implementáció teljesítményét, és megvizsgáljuk a további optimalizálási és fejlesztési lehetőségeket.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.