Számítógépes játék fejlesztése OpenGL és Cg környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Ma két véglet jellemző a számítógépes játékok világában, az egyik az erős konfigurációt igénylő játékok, a másik pedig az interneten játszható flashjátékok. Alig vannak olyan programok, amelyek nem igényelnek netet, ugyanakkor igényt sem tartanak erős gépekre, és mindezek mellett élvezhető látványt nyújtanak.

A szakdolgozatom célja egy ilyen játék grafikai részének a megvalósítása egyszerű, de szép eredményt nyújtó trükkökkel.

E munkában röviden összefoglalom az inkrementális képszintézis működését és a GPU programozásának menetét, részletezem a lepke (felépítése Bézier-görbék segítségével, szárnyak szimulálása idő elteltével, késleltetett kamerakövetés), az ég (skybox technika, textúrázás, kamerabeállítás, éjjel és nappal váltakozása, csillagok és tavirózsák), a buborék (interferencia, zaj, némi tükröződés és szálldogálásuk pályája) és a víz (poligonháló, hullámzás, tükröződés, environment mapping) alfejezetekben, majd értékelem az eredményeket, végül adok néhány ötletet a továbbfejlesztéshez.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.