Számítógépes játék térfogati modellekkel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A szakdolgozatom témája egy akvárium elkészítése térfogati modellek segítségével.

A virtuális világ ilyen módon való felépítése egészen új keletű a valósidejű alkalmazások terén, mivel korábban a technika számítási kapacitása még nem volt megfelelő ezen módszerhez. A térfogati modellek segítségével lehetővé válik fényelnyelő és fényszóró anyagok természetes szimulációja is.

Akváriumomban az egyedüli élőlények a halak, amelyek véletlenszerűen úszkálnak. Alján szilárd, véletlenszerűen generált, hepehupás talaj található. Több különböző formájú és méretű puha tárgy helyezkedik el különféle helyeken, amelyek deformálódnak. A víz köztudottan elnyeli a fényt, így az akvárium alja felé haladva az objektumok és a víz színe is egyre sötétebb lesz. Ezen kívül árnyékot vetnek a talajra, illetve a náluk mélyebben elhelyezkedő elemekre. Ennek megvalósításához ún. árnyék térképet használok fel, melyet bár inkrementális képszintézisben szoktak alkalmazni, itt is kiválóan hasznosítható.

A megjelenítésnél fontos szempont a gyors számolás, ezért ezek a grafikus kártyán futnak a CPU helyett, így párhuzamosíthatóvá válnak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.