Számítógépes játékok fejlesztése mentális állapot monitorozására

OData támogatás
Konzulens:
Engedy István Tamás
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Idősek és fiatalok mentális állapotának mérésére jól kidolgozott módszerek és célprogramok állnak rendelkezésre. Ezek a célprogramok kifejezetten, és kizárólagosan a mérésre koncentrálnak, hanyagolva minden nemű szórakoztatási faktort, és pont ez teszi őket napi szintű, otthoni vizsgálatokra használhatatlanná. Hiszen melyik idős vagy éppen fiatal szeretné ugyanazt a monoton memória vagy reflex-idő mérő programot minden nap hosszú perceken keresztül használni önszántából? Sok számítógépes játék van, melyek amellett, hogy élvezeti értéket nyújtanak, a mentális állapot-felmérő programok által állított kihívásokhoz hasonló helyzetbe állítja a játékost. Ezen játékok elvileg implementálhatóak úgy, hogy ha nem is olyan pontos, de jellegben hasonló információkat szolgáltassanak a játékos mentális paramétereiről mint egy orvosi célprogram. Ezen információkban beálló drasztikus és/vagy tartós változás olyan betegségeket detektálhatnak, melyek időben kezelve még visszafordíthatóak elsősorban az időseknél, vagy ugyanezen információk felhasználhatóak fiatalok képességfejlesztésére. A szakdolgozat célja felmérni, hogy mely játékok lehetnek alkalmasak ilyen célokra, majd a legalkalmasabbnak talált játék(ok) implementálása. Az implementált játék(ok)al önkéntes tesztalanyok segítségével mérési adatok gyűjtése, majd ezen adatok kielemzése annak megállapítására, hogy mely mentális paraméterek, hogyan, és milyen zajossággal nyerhetőek ki.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.