Számítógépes kalandjáték tervezése és fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szűcs Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Szakdolgozatomban egy kalandjáték tervezéséről és annak készítéséről írtam, mely klasszikus játékelemeket tartalmaz, mint a dialógusok és a leltárkészlet, melyben a játékos tárolni tudja a játék folyamán megszerzett tárgyakat, továbbá a játék folyamán talált nyersanyagok felhasználásával képes legyen új tárgyak létrehozására. Bemutattam hogyan valósítottam meg a játékos és a gépi karakterek közötti párbeszédeket, illetve a játék folyamán megtalálható logikai feladvány kivitelezését.

A szakdolgozatom alapját adó játékprogram elkészítéséhez napjaink legnépszerűbb és legfejlettebb háromdimenziós játékfejlesztői eszközét, az Unreal Engine-t használtam. Ez a fejlesztői motor számos lehetőséget biztosít a játék világ megteremtésére, illetve annak működésének megalkotására, melyek közül én a Blueprint-ek különböző típusait használtam fel, a két modulom megvalósítása során.

A kalandjáték megvalósítása előtt irodalomkutatást végeztem hasonló játékok területén, melyet felhasználva megalkottam egy egyszerű forgatókönyvet még a tervezési fázis előtt.

A tervezési fázisban fontos szempont volt, hogy olyan leltárkészlet és tárgykészítési motort alkossak, ami könnyen átlátható és használható a játékosok számára, miközben dinamikusan kezeli a saját elemeit. A dialógusok alapját adó beszélgetés motor tervezése és megvalósítása során az egyszerűségre és a bővíthetőségre koncentráltam, hogy további karakterekkel illetve párbeszédekkel bármikor lehessen bővíteni a játékot.

Az elkészült játékprogramot több személlyel is teszteltettem, akik visszajelzéseiből tudtam következtetni, hogy mennyire sikerült a játék alapfunkcióit a tervezésben megfogalmazottakhoz képest megvalósítanom.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.