Számítógépes póker intelligens ágensekkel

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Dobrowiecki Tadeusz Pawel
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A számítógépes póker a mesterséges intelligencia egy régóta kutatott területe. A játék tulajdonságai alkalmassá teszik arra, hogy számos algoritmust és módszert lehessen vizsgálni ellenőrzött, reprodukálható körülmények között.

Néhány éve még hobbiszinten én is pókereztem internetes pókertermekben, így felkeltette az érdeklődésemet, hogy ezt a játékot számítógép is játszhatja, ráadásul sokszor hatékonyabban, mint akár profi emberi játékosok. Annak ellenére, hogy a témakörben már rengeteg kutatást végeztek, egy pókerágens tervezése és fejlesztése még mindig egy összetett feladat, rengeteg megoldandó problémával.

A munkám során felkutattam a számítógépes póker eddigi eredményeit, majd ezek alapján megterveztem egy egyszerű ágenst. Az ágens gépi tanulás alapú ellenfélmodellezést alkalmaz a cselekvések előrejelzésére, és Monte Carlo fakeresést használ a döntések meghozatalára.

Az implementáció elkészültével, az ágenst teszteltem más, meglévő játékosokkal a PokerAcademy nevű szimulátorban.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.