Számlázórendszer készítése VoIP szolgáltatásokhoz

OData támogatás
Konzulens:
Szigeti Szabolcs Zoltán
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az elmúlt 20 év során a hazai és nemzetközi telekommunikációs cégek és szolgáltatásaik hatalmas változásokon mentek keresztül. A technológiák fejlődése új szolgáltatásokat, új piaci igényeket, a szolgáltató számára pedig új kihívásokat teremtett. Az új-generációs telekommunikációs szolgáltatások megjelenésével és terjedésével a szolgáltató cégek számlázási rendszerei jelentősen megváltoztak, ma már ezek a rendszerek szorosan együttműködnek a cégek informatikai infrastruktúrájának egyéb hátsó elemeivel (back-office), a rendszerek közti határok egyre inkább elmosódnak.

Szakdolgozatom során egy konkrét megoldandó problémára keresem a legmegfelelőbb megoldást. Feladatom egy bevezetés előtt álló VoIP szolgáltatás teljes számlázási, ügyfélkapcsolati és későbbi viszonteladói rendszerének alapját képező keretrendszer megtervezése és implementálása. Részletesen mutatom be e szolgáltatások technológiai hátterét és a kapcsolódó nyílt forráskódú projekteket, valamint alaposan vizsgálom a cég által használt szolgáltatói softswitch rendszereket, feltérképezem a hazai számlázásra vonatkozó jogi szabályozást, követelményeket. A tervezés részeként összegyűjtöttem az elkészítendő rendszerrel szemben támasztott követelményeket, melyből részletes, absztrakt specifikációt készítettem. Részletesen vizsgáltam a megtervezett rendszer implementációja során alkalmazható platformokat, keretrendszereket és egyéb technológiákat (SOA, Qt 4, Java, JAX-WS, GlassFish Metro, C# (.NET 4), WCF).

A megtervezett rendszert végül a .NET 4 / WCF / WPF és ASP.NET keretrendszerek segítségével implementáltam. Az eredmény egy gyors és könnyen használható, biztonságos, SOA architektúrára épülő alaprendszer, mely egy központi web szolgáltatásból, egy WPF grafikus alkalmazásból és egy ASP.NET ügyfélportálból áll.

Az elkészült rendszer alkalmas a VoIP szolgáltatások automatikus számlázására, az ügyfelek, szolgáltatások és alkalmazottak kezelésére, az ügyfelekkel való kapcsolattartás elősegítésére. A rendszer biztos alapot nyújt a felhasználó cég(ek) jövőbeni fejlesztéseihez, új szolgáltatások bevezetéséhez, és így ügyfeleik hosszú távú, minőségi kiszolgálásához.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.