Szenzorvezérelt grafikus játék fejlesztése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Gerencsér Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt másfél évtizedben a mobiltelefon készülékek népszerűsége robbanásszerűen megnőtt, és ebből kifolyólag minden egyes nappal egyre több ember használja őket. Ez a folyamat még mindig tart, napról napra jelennek meg új készülékek a piacon. A megnőtt kereslet a mobiltelefonok iránt maga után vonta a mobiltechnológia kutatására fordított erőforrások növekedését, és így a technológia fejlődését is. Ez a folyamat vezetett a manapság már majdnemhogy alapvetőnek számító okostelefonok megjelenéséhez.

Az okostelefon nagyon sokoldalú készülék. Telefonáláson kívül számos olyan egyéb funkciókkal rendelkezik, amelyek hasznosnak bizonyultak a mindennapi életünk során. Ezek közé tartozik a fényképek és videók készítése és megosztása, teendőink számon tartása, és nem utolsó sorban játékok futtatásának lehetősége. A legutolsó funkció talán az egyik leggyakrabban használt az összes felsorolt közül, hiszen az emberiség mindig is szerette a játékokat, mert segítenek kikapcsolódni, és oldják a stresszt.

A félév során információt gyűjtöttem a jelenleg leginkább elterjedt mobilkészülék platformokról, és megvizsgáltam őket fejlesztői szemszögből. Ezután az Android platformra koncentrálva részletesen megismerkedtem a fejlesztés menetével, és az esetlegesen felmerülő problémákkal, amelyekre igyekeztem megoldásokat találni. Megszerzett ismereteimet felhasználva megterveztem, majd implementáltam egy Android rendszeren futtatható grafikus játékot, amely a szenzorok használatának és a realisztikus fizikai szimulációnak köszönhetően a számítógépes játékoknál megszokottól eltérő felhasználói élményt nyújt. A játékhoz létrehoztam egy szerver oldali modult is, amely a játék egyik funkciójának kiszolgálásában segít.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.