Szerepjáték portál fejlesztése Java EE platformon

OData támogatás
Konzulens:
Imre Gábor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az asztali szerepjátékozás szépsége a játék közben nyújtott szabadságban van. Bár sok szabály és kötöttség van a karakterek létrehozásakor és használatakor, ezeket a játékosok nyugodtan, közös megegyezéssel, bármikor figyelmen kívül hagyhatják. Ezzel a nagy nehézséggel néz szembe minden ilyen témával foglalkozó weboldal. Az egyik lehetőség, hogy a túl sok (néhol ellentmondó) szabály következtében nehézkesen használható az oldal, vagy bizonyos lehetőségeket egyáltalán nem lehet kihasználni, mert eredetileg nem lehetségesek. A másik véglet a papír és ceruza, ami mind a mai napig az egyik legkényelmesebb módszer. Ennek a hátránya azonban az újraírások számában van, előbb-utóbb a lap elhasználódik.

A webalkalmazásom induló ötlete az volt, hogy ezek egyike se szabjon korlátot. A végtelen újraírhatóságot akartam kombinálni a szabályok részleges betartásával. E mellé jöttek a szerepjátékhoz tartozó egyéb ötletek, mint a privát üzenet küldése játékosnak (felhasználónak), a csapatok létrehozása, vagy az esemény létrehozó. A karakter létrehozás része lett a lehetőség egy 3D-s összerakó is, amivel előre megadott részekből lehet válogatni a testrészeket. A csapatok tudnak chat-elni egymással, illetve elérhető egy egyszerű webshop is, amin keresztül hirdethetik a játékosok az eladásra szánt kiegészítőket vagy könyveket.

Nem lenne teljes a webalkalmazás a kötelező elemek nélkül, mint a regisztráció során szükséges email-es megerősítés, elfelejtett jelszó esetén új küldése, vagy a jelszavak egyirányú titkosítással tárolása.

A szakdolgozatban bemutatom, milyen lépésekben haladt a fejlesztés, és milyen lett az elkészített alkalmazás a projekt végén.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.