Szervezeti és tesztelési fejlődési szintek bemutatása elméleti és gyakorlati oldalról

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Lengyel László
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt néhány évtizedben a szoftveripar és az informatika gyors és dinamikus fejlődésének következtében, a szoftverfejlesztési folyamatok számos változáson, átalakuláson mentek keresztül. A piaci igényeknek megfelelően újabb és újabb irányok, nézetek kerültek előtérbe az informatikai cégek életében, működésében, kultúrájában.

Annak érdekében, hogy az egyes vállalatok képesek legyenek alkalmazkodni a technológiák, valamint a piac és az ügyfelek igényeinek alakulásához, számos helyen felismerték, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a szoftverek tesztelésére, az előállított termék minőségének biztosítására. Ennek köszönhetően a tesztelés, a tesztelők szerepe egyre nagyobb és jelentőségteljesebb lett.

A szervezeti kultúra és a tesztelés fejlődése egy evolúciós folyamat, melynek jellegzetes állomásaival, problémáival és kihívásaival előbb utóbb minden cég szembesül. Összehasonlítva az egyes vállalatoknál jelentkező fejlődési folyamatokat lehetnek különbözőségek, eltérő helyzetek, azonban, van néhány jellegzetesség, melyek szinte minden, IT szektorban tevékenykedő szervezetet érintenek/érintettek, függetlenül az adott vállalat felépítésétől, méretétől, kultúrájától, valamint az általa képviselt üzleti domain jellemzőitől.

A Dealogic Hungary Kft. egy külföldi tulajdonban lévő multinacionális vállalat, mely lassan 7 éve van jelen Magyarországon. Az elmúlt hét évben számos változáson ment keresztül, melyek elősegítették a cég piaci helyzetének egyre jelentősebb alakulását.

A diplomamunkám központi témája, ezen vállalat szervezeti felépítéséhez tartozó fejlődés jellegzetes állomásainak bemutatása, az itt lévő tesztelési folyamatok ismertetése mind elméleti, mind gyakorlati oldalról, valamint a jövőbeli irányok előrevetítése.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.