Szimulációs környezet és ágensek létrehozása játék stratégiák fejlesztéséhez

OData támogatás
Konzulens:
Eredics Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A szakdolgozat keretében egy stratégiai játék készítése volt a cél. A játékot a StratOnAut, az AUT tanszék által évek óta megrendezett ágensverseny ihlette. A cél azt volt, hogy ezt a játékot némileg átalakítsam, továbbfejlesszem, készítsek hozzá szimulációs környezetet, különböző nehézségű/erősségű ágenseket (gépi ellenfelek) és megjelenítő felületet .A szimulációs környezetet C# nyelven, .NET-ben írtam, és több jelentősebb átalakítást eszközöltem a StratOnAuthoz képest. A teljesség igénye nélkül: részlegesen megfigyelt környezetben kell helytálljanak az ágensek; a harc nem esély alapú, hanem a véletlenszerűséget teljesen nélkülöző, determinisztikus; bár ez a játék is körökre osztott, a játékosok csupán egy lépést tesznek meg felváltva, így nem kerül számottevő előnybe a kezdő játékos. A http kommunikáció is kiváltásra került az ágensek és a szimulációs környezet között, most már dll-ek segítségével lehet ágenst fejleszteni hozzá, így a futás sokkal gyorsabb, a hibajelzés pontosabb mind a szimulációs környezetben, mind pedig az ágenst fejlesztők számára.

A játékhoz fejlesztésre került egy egyszerű, véletlenszerűen lépkedő ágens, egy fix kódolású, egyszerű stratégiát követő ágens, és egy adaptív, a környezethez alkalmazkodó, kismértékben tanuló ágens is. Az egyes ágenseket az előző sorrendben, egymás után fejlesztettem, és rengeteg játékot futtatva optimalizáltam őket.

A játék viszonylag egyszerű szabályokat követ, azonban ha mélyebbre ásunk ezek között, olyan stratégiai kombinációkra juthatunk, amik bonyolult, összetett problémákhoz és ágensekhez vezethetnek. Ez a játék szerves része, direkt így lett kialakítva. A bonyolultság nem elvárás, hanem egy lehetőség az ágenst fejlesztők számára.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.