Színmanipulációs modulok fejlesztése valós idejű kompozitor szoftverhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Munkám során különféle plugineket kellett implementálnom egy, az Irányítástechnika és Informatika tanszék által használt valós idejű kompozitor szoftverhez. A valós idejű viselkedés végett a moduljaim legfontosabb részét shader-ekben valósítsam meg. Ennek kapcsán sokat tanultam az OpenGL-ről, és shader nyelvéről, a GLSL-ről.

Elsőként egy olyan modult kellett készítenem, ahol a felhasználó manipulálhatja a bemeneti kép különböző tónusú (sötét, közepes, világos) részeinek tulajdonságait (színtelítettség, kontraszt, gamma, fényerő, színárnyalat).

Egy másik implementálandó plugin egy színcserélő modul volt, amely a felhasználó által definiált színintervallum tulajdonságainak módosítására használható. Ez a modul úgynevezett uniformity funkcióval is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a színintervallumba eső színek hue, saturation, value jellemzői közelebb állíthatóak a színintervallum közepén található színhez.

Az utolsó modul, melyen dolgoztam, lehetővé teszi úgynevezett look-up table-ök használatát a kimenet újraszínezéséhez. Számos fájlformátum létezik, de egyszerűségéből és népszerűségéből kifolyólag a .cube formátum támogatását implementáltam a modulhoz.

Végezetül meg kellett vizsgálnom, hogy hogyan lehetne javítani egy, már meglévő háttérleválasztó modul működésén.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.