Színtér szerkesztő alkalmazás fejlesztése OpenGL alapokon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A számítógépes grafika az egy olyan tudományág, aminek eredményeit már mindenki láthatta aki használt számítógépet. Ennek a körébe tartozik a számítástudománynak minden olyan része, ami vizuális képek előállításával foglalkozik. A szó hallatán az emberek első gondolata 3 dimenziós világok, leggyakrabban játékok egy képernyőn való megjelenítése. Bár ezen kívül a számítógépes grafika még sok más témát felölel, de a dolgozatom keretében én ezzel fogok foglalkozni.

A szakdolgozatom egy színtér szerkesztő alkalmazásom elkészítését fogja leírni. Ezt az alkalmazást igyekszem minél alacsonyabb szinten megvalósítani, hogy a feladat megoldása során minél több problémába ütközzek, és ezáltal jobban megismerkedjek a számítógépes grafika tudományával. Ehhez először egy grafikus motort írok, és mielőtt elkészítem megvizsgálom mik azok a funkciók amelyeket ellátnak, és hogyan érik el ezt. Miután a grafikus motort felépítettem a következő lépésként egy alkalmazást építek rá. A színtér szerkesztő alkalmazásnak vissza kell adnia a grafikus motornak a lehető legnagyobb részét egy a felhasználó által módosítható formában.

Az itt bemutatott program azzal a céllal indult, hogy megismerjem a 3 dimenziós grafika alapjait, és ezen ismeretek birtokában egy grafikus motort írjak. Ennek ellenére kiderült, hogy maga a ráépülő alkalmazás ugyancsak akkora hatással van a grafikus motor felépítésére.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.