Szakdolgozatom témája egy már létező, folyamatosan fejlődő, felügyelt környezetben implementált grafikus játékmotor, a Cactus Game Engine funkcionalitásának bővítése.
A feladat egyik fele a projekt már meglévő komponensei mellé egy szkript alrendszer teljes megvalósítása. Egy játékmotor fejlesztése során mindvégig szem előtt kell tartani, hogy annak kezelése a végfelhasználók számára minél egyszerűbb legyen. A rendszer programozása bármelyik .NET nyelven lehetséges, ez azonban komolyabb előképzettséget feltételez a felhasználók részéről. Ennek az áthidalását célozza meg egy szkript rendszer, amelynek kódolása általában jóval könnyebb, a felhasznált nyelv egyszerűségéből következően.
A feladat másik fele egy grafikus felhasználói felület, más néven GUI alrendszer beépítése volt a játékmotorba. Ehhez egy létező, C# nyelven írt implementációt választottam, és a többi alrendszer illeszkedésének tanulmá-nyozása után beépítettem a motorba.
A projekt felügyelt környezetben implementált, melyet a játékfejlesztők még erős fenntartásokkal kezelnek, hiszen ez által egy új réteg kerül az alkalmazás és az operációs rendszer közé, ami komoly teljesítményveszteséget okozhat. A keretrendszer cserébe számos kényelmi funkciót biztosít, mellyel áttekinthető, könnyen olvasható kódot készíthetünk.
A játékmotor magjának megvalósítását évfolyamtársam, Repiczki Zoltán választotta önálló laboratórium és szakdolgozat témájaként, melynek címe: Játékmotor architektúra kidolgozása és implementálása felügyelt környezetben.