Szkriptnyelvek kidolgozása kártyajáték logikájának leírásához

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Mezei Gergely
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az első gyűjtögetős kártyajáték (Magic: The Gathering, Wizards of the Coast, 1993) világméretű sikerét követően sokféle hasonló játék jelent meg. Ezek ugyan egymástól látszólag jelentősen eltérnek, az alapfogalmak és a szokások alig változtak.

A dipomaterv célja megtalálni ezeket a közös tulajdonságokat és a kártyajátékok szakterületi nyelvét felhasználva olyan rendszert létrehozni, aminek a segítségével bárki képes élvezhető új játékokat tervezni. Ehhez egy új nyelvcsaládot vezetek be, amelynek tagjai együttműködve teszik lehetővé az elterjedt zsargon átültetését a digitális környezetbe. Mindegyik nyelv tisztán szöveges, található közöttük deklaratív (játékdefiníció és kártyalista megadásához) és imperatív (egyéni szabályok és akciók leírásához) is.

A téma kezelhetőségének fenntartása érdekében korlátokat kell bevezetni a játékokat illetően. A nyelvek kizárólag kétszemélyes játékokat támogatnak, a játékmenet adott ciklus szerint megy végbe (körökre osztott játék fázisokkal), nem számítva az előkészületeket.

A dolgozatban kitérek röviden a kártyajátékok történetére, majd bemutatom milyen alapelemekből épül fel egy játék, illetve hogy milyen folyamatokkal kell számolni tervezés során. Ezt követően a nyelvcsalád tagjait és azok kölcsönhatásait ismertetem, végül egy próbajátékon demonstrálom a rendszer működését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.