Szókereső játékot megvalósító hardveres egység fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Kovács Viktor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Bizonyára mindenki ismeri a méltán népszerű szókereső fejtörő játékot. A játékos feladata egy adott méretű táblán eltérő hosszúságú – de legalább három betűs – szavak megtalálása, melyek vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan helyezkedhetnek el. Jelen szakdolgozatom célja egy olyan 3x3-as szókereső játék megvalósítása, amely minél több szót tartalmaz egy adott szólistából. A szótár számítógép segítségével a hardveregységhez illesztett flash memóriára másolható.

A szakdolgozat első fejezetében ismertetem a félévre kitűzött célokat, illetve, hogy milyen problémák és korlátozások merülnek fel a megvalósítás során.

A második részben röviden ejtek néhány szót az optimalizálás problémájáról és bemutatok néhány ötletet, amelyek megoldást kínálnak a korlátozó tényezőkre. Továbbá említést teszek a megvalósított rejtvénygenerálásról.

A harmadik szakaszban bemutatom az általam használt alkatrészeket, majd részletesen ismertetem a kapcsolási rajzot, valamint a nyomtatott huzalozási lemez tervezését. Végül az áramkör élesztésére is kitérek.

A dolgozat következő fejezetében ismertetem a szókereső játék szoftveres oldalát. Bemutatom a mikrokontrolleren futó beágyazott szoftvert, majd a számítógépes kliensalkalmazás felépítését.

Végül az ötödik fejezetben értékelem az eredményeket és kitekintést nyújtok a továbbfejlesztési lehetőségek bemutatásával.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.