Szövegalapú kalandjáték motor készítése Unity keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az modern videojátékok piacán egymás után jelennek meg az egyre valóságszerűbb, lenyűgöző grafikájú játékok. Azonban egy játék sikeréhez nem elég a megnyerő külső, a történetnek és a játékmenetnek is olyannak kell lennie, hogy az elnyerje a játékosok tetszését, sőt, sokszor egyedül a történet az, amivel egy játék ki tud törni a többi közül. A szövegalapú kalandjátékok lényege pont ez, hogy a történet kapja a központi szerepet, a karakterek és az események képét pedig a játékos fantáziájára bízza. A másik nem elhanyagolható előny pedig az, hogy így sokkal gyorsabban játszhatóvá lehet tenni egy történetet, hiszen nem kell a grafikákra, modellekre időt, és nem mellesleg pénzt fordítani.

A feladatom egy olyan játékmotor elkészítése, amely egy jól definiált nyelven leírt kalandjátékot le tud játszani, azaz játszhatóvá tud tenni a felhasználó számára. Cél, hogy az aktuális kalandjátékot kitaláló felhasználó minél könnyebben meg tudja fogalmazni az ötletét a leírónyelven, és hogy a motor olyan funkciókkal szolgáljon, mellyel a legtöbb kalandjátékban használt játékelem megvalósítható.

Dolgozatomban bemutatom, hogy a Join-the-Adventure névre keresztelt játékmotor leírónyelve hogyan épül fel és milyen funkciókat lehet vele megfogalmazni. Az is bemutatásra kerül továbbá, hogy a leírt játékelemek és funkciók hogyan kerülnek feldolgozásra, eltárolásra, majd megjelenítésre, valamint, hogy a felhasználói interakciók hogyan kerülnek kezelésre. Szó lesz az ezen eljárások során felmerülő tervezői döntésekről, kérdésekről és megoldásaikról is. A motor fejlesztéséhez használt Unity eszközök is leírásra kerülnek, külön kifejtve az asztali Windows és Android platformokra készült verziók sajátosságait.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.