TRON területfoglaló stratégiák implementálása robotikai környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Harmati István
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az 1982-ben megjelent TRON a korai 90-es évek népszerű arcade videó játéka volt. Sikerének kulcsa a könnyen vezérelhető, egyszerű játékmechanika, illetve az ezek ellenére igen változatos játékmenet volt.

A játékban felhasznált stratégiák lényege, hogy a játékos minél hosszabb utat tegyen meg a játéktéren (Grid) anélkül, hogy más játékosok útját keresztezze. A kidolgozott stratégiának a teljes játéktér ismerete nélkül is döntésképesnek kell lennie. A játék során más játékosokkal való interakciókra fel kell készülni. A megvalósított stratégiák algoritmusainak számításba kell venniük a játéktéren található ellenséges és baráti egységek mozgását is.

A jelen dolgozat témája egy olyan környezet megalkotása, amelyben ezeket a stratégiákat felhasználó mesterséges intelligenciájú ágensek képességei összevethetőek egymással, illetve valódi emberekkel is. A lehetséges megoldások sokszínűségét bemutatva egyszerűbb algoritmusok keresése és implementálása, majd ezek felhasználásával egy saját összetettebb algoritmus elkészítése a cél.

Az ezekre a célokra megfelelő stratégiák napjaink mesterséges intelligencia alapú irányításainak is hasznos eredményekkel szolgálhat.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.