TV fogyasztási analitikai megoldás Big Data technológiákkal

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szűcs Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Az Internet és a rajta fellelhető digitális tartalmak robbanásszerű fejlődése révén a médiafogyasztási szokások nagyfokú átrendeződésen mennek keresztül. Annak ellenére, hogy a különféle multimédia folyamot (stream) kínáló szolgáltatások a hagyományos televíziózás alternatíváiként jelentek meg, az emberek több időt töltenek a TV előtt, mint bármikor korábban. A műsorszolgáltatások napjainkban is tartó digitalizációjából adódóan egyre hatalmasabb mennyiségű adat keletkezik a felhasználókról, szokásaikról valamint a rendszerben megjelenő tartalmakról. Ezen adatok feldolgozása és a bennük rejlő információ kinyerése jelentős üzleti értéket képvisel, ugyanis felelős (üzleti) döntéseket leginkább ezek segítségével lehet hozni.

A dolgozatomban megvizsgálom, hogy a televíziózással kapcsolatban milyen kulcsfontosságú teljesítmény mutatókat érdemes alkalmazni az adatok vizsgálata során, keresem a választ arra, hogy a manapság egyre elterjedtebb BI eszközök milyen módon járulhatnak hozzá a keletkező adatok elemzéséhez és vizualizációjához, valamint vizsgálom azokat az elemzési megoldásokat, melyekkel offline és valós idejű adatfeldolgozás is megvalósítható. Az eredmények tekintetében összességében elmondható, hogy a használati adatokat nagyfokú periodicitás jellemzi az időben és annak ellenére, hogy sok esetben hiányosak bizonyos attribútumok, eredményesen vizsgálhatóak metaadat szinten és az időbeliségüket követve egyaránt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.